Zmiana Wytycznych dotyczących wypełniania zobowiązań w zakresie komunikacji i widoczności odnośnie wsparcia z UE w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowało zmianę Wytycznych dotyczących wypełniania zobowiązań w zakresie komunikacji i widoczności odnośnie wsparcia z UE w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027.

W nowej wersji „Wytycznych” odstąpiono m.in od konieczności zamieszczania opisu operacji w mediach społecznościowych w przypadku, gdy opis ten został zamieszczony na oficjalnej stronie internetowej beneficjenta.

Realizując operację w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa, zgodnie z art. 50 ust. 1 lit. a rozporządzenia 2021/1060 (w polskiej wersji językowej), beneficjent ma obowiązek umieścić opis operacji na:
a) swojej oficjalnej stronie internetowej (jeżeli taka strona istnieje) lub
b) na swoich stronach mediów społecznościowych.

Jeżeli beneficjent nie posiada swojej oficjalnej strony internetowej, musi umieścić opis operacji na swoich stronach w mediach społecznościowych.
Jeżeli nie posiada swojej oficjalnej strony internetowej ani swojej strony w mediach społecznościowych, musi założyć swoją oficjalną stronę internetową lub przynajmniej jedną stronę w mediach społecznościowych.

Jednocześnie zapisy Wytycznych rekomendują umieszczenie opisu operacji w obu tych miejscach tj. na swojej oficjalnej stronie internetowej (jeśli ją posiada) i na swoich stronach mediów społecznościowych.

W wytycznych doprecyzowano także kwestie dotyczące stosowania przez beneficjentów „motywu marki FE”. Zapisano, iż podsumowanie w zakresie obowiązkowego znakowania przez beneficjentów działań i materiałów w ramach FER (w tym możliwe zestawienia znaków), znalazło się w Karcie wizualizacji programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa (załącznik nr 2 do wytycznych). Księga Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027 (KTW) stanowi w tym zakresie zestaw zaleceń w ramach realizacji ogólnych działań komunikacyjnych nt. Funduszy Europejskich i programów podejmowanych szczególnie przez instytucje programu.
Jeżeli beneficjent będzie stosował w swoich działaniach „motyw marki”, o którym mowa w KTW, powinien to robić zgodnie z zasadami opisanymi w KTW, właściwymi dla programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa, w tym w zakresie kolorów, czcionki i innych wytycznych tego dotyczących.

Zmienione „Wytyczne” obowiązują od dnia opublikowania ich na stronie internetowej programu www.rybactwo.gov.pl, w zakładce Prawo i dokumenty (link).